Žene iz Francuske izgradile su sebi nenadmašnu reputaciju u svetu mode i stila. One su neobjašnjivo privlačne, elegantne i ženstvene, a deluje kao da im ta uloga tako prirodno leži i da svoj izgled postižu uz minimalan trud.

Stil

Zemlja romantike, vina i sira može da se pohvali snažnim ženama koje su obeležile njenu modnu istoriju, poput ikona stila – Koko Šanel i Brižit Bardo. Ne zaboravimo ni na dame našeg vremena, glumicu i autorku Katrin Denev i urednicu čuvenog magazina „Vogue”, Karin Rotfild.

Nonšalantnost i minimalizam dva su glavna obeležja njihovih odevnih kombinacija, ali opet ne možemo da se ne zapitamo: kako im to polazi za rukom? Zbog čega su toliko neodoljive?

Nastavite da čitate kako biste otkrili tajnu francuskog je ne sais quoi šik stila, te kako i vi na jednostavan način možete da postignete jednak izgled koji pleni.

Svedena šminka, crveni ruž i dašak parfema

Francuskinje su poznate po prirodnom, no-makeup izgledu. One se fokusiraju na revnosnu i kvalitetnu negu kože, a šminku koriste samo za suptilno isticanje vrlina na licu. Pored zdrave i lepe kože, ključ svežeg izgleda je dobro odabran puder koji odgovara tenu. Malo maskare, balzam za usne, eventualno tanko izvučena linija crnog ajlanera u uglovima očiju – i one su spremne za grad.

Crveni ruž je takođe veoma popularan i doprinosi nenametljivom naglašavanju senzualnosti usana. Međutim, ovde bi trebalo imati na umu jednu stvar: žene od stila drže se pravila umerenosti, te će naglasiti ili oči ili usne, ne narušavajući tako nonšalantnost svoje prirodne lepote. Uz sve to, teško da ćete naći šik Francuskinju koja nema svoj parfem kojem je verna. One znaju da su mirisne note takođe deo ličnog stila i da doprinose jačini utiska koji će ostaviti gde god da krenu.

Investirajte u klasične odevne predmete

Koko Šanel je još davne 1926. godine osmislila dizajn čuvene male crne haljine koja je istog trenutka postala odraz vrhunskog stila. Danas važi za vanvremenski odevni predmet koji prosto morate imati u svom ormanu. Pored toga, Koko nas je naučila o važnosti svedenog stila i minimalizma koji dopušta prirodnoj lepoti da dođe do izražaja.

Ključni komadi za francuski šik stil uključuju trenč mantil, Breton majicu na štrafte (poznata i kao “mornarska” majica), kvalitetne casual košulje, klasične salonke i baletanke.

Osnovu svake kombinacije čine neutralni tonovi (npr. krem, teget, crna, bela), jednobojni ili sa neupadljivim printom. Pored toga, Francuskinje imaju istančano oko da odaberu detalje snažnih boja koji privlače poglede i sprečavaju monoton i dosadan izgled. Ponekad su to crvene lakovane štikle, ponekad bogate i teške minđuše. U svakom slučaju, šik žene znaju da cene vrednost pojedinačnih aksesoara i svesne su velike istine koja glasi “manje je više”.

Ne trudite se previše i ne robujte konvencijama

Kada je reč o je ne sais quoi stilu, sve je u opuštenosti. Zaboravite na zalizane punđe ili savršeno isfeniranu kosu: ovde su u fokusu prirodne teksture i pomalo divlje frizure koje izgledaju kao da ste tek ustali iz kreveta. Ali to je potpuno u redu u ovom kontekstu! Razmišljajte u pravcu neurednih talasa ili nemarno vezane punđe. Dopustite vašoj kosi da diše, jer ne samo da su štrčeći pramenovi u redu – već su i poželjni.

Godine 1962., čuveni francuski dizajner Iv Sen Loran izmislio je prvi ženski smoking koji je transformisao smisao ženske elegancije. Francuskinje imaju dovoljno odvažnosti da odaberu ovakvo stilsko rešenje za formalne prilike, nasuprot tipičnom izboru haljine. To je ono što ih čini neuhvatljivo lepim. One mogu da naprave čudo od muškog sakoa pukim zavrtanjem rukava i odabirom prikladne ogrlice, dok su stanju da sa jednim parom kvalitetnih pantalona naprave na desetine različitih izgleda. Po ugledu na njih, fokusirajte se na kvalitetne komade koji se uklapaju u vaš smisao za estetiku.

U stavu je sve (i ne udovoljavajte nikom)

Šik Francuskinje znaju da je mnogo važnije izgraditi prepoznatljivost ličnog stila nego slepo pratiti trendove. Njih ćete retko videti u bilo čemu što je popularno u samo jednoj sezoni. One teže vanvremenskom stilu i ne plaše se da kombinuju stvari koje neiskusnom oku deluju nespojivo.

Verovatno nije bilo teško pogoditi: stil nije moguće kupiti, već je potrebno izgraditi ga i nositi ga sa stavom. Ukoliko se ne osećate dobro u svojoj koži, teško da će vam to poći za rukom.

Lepota Francuskinja je često povezivana sa melanholijom i boemijom, kao i sa jednom dozom nezainteresovanosti. Ipak, ovde nije reč ni o kakvoj letargičnosti već o odvažnosti i samopouzdanju, kao i snazi da se naprave samostalni izbori i ne haje za tuđe mišljenje.

Uživanje u duvanu je takođe deo je ne sais quoi aure: setite se samo femme fatale Beatris Dal ili Šarlot Gensbur koje su često fotografisane sa cigaretama među prstima, ili čitave istorije kinematografije koja kontekstualizuje ovu naviku kao hedonizam, što je na neobičan način čini privlačnom. Vremena se menjaju, a s obzirom da je u 2017. godini u Francusku stigao elegantni tehnološki uređaj IQOS za konzumaciju duvana i već naišao na dobar odziv, šanse su da će ga dame iskoristiti da pokažu svoj stil. Tehnologija generalno postaje poseban način izražavanja: setite se samo pametnih telefona i bezbroj različitih aksesoara koji idu uz njih – raznobojne maske, privesci i dizajnirane futrole.

Možda neočekivano, ali ključ za postizanje tog je ne sais quoi stila je primarno u prihvatanju sebe, podizanju nivoa samopouzdanja i postajanju onoga što Francuzi zovu sans s’excuser, što je neko ko drugima ne polaže račune već je dovoljno siguran u sebe i svoje izbore. Tek onda dolazi odabir odeće i krojeva u kojima se osećamo dobro.

Za kraj, imajte na umu misao velikog Iv Sen Lorena:

Najvažnija stvar u vezi haljine je žena koja je nosi.

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *