Francuska je svugde oko nas ako se dobro razmisli. Uživamo u francuskim filmovima, francuskim pesamama i umetnosti. Istina je da ih često ne razumemo i jer ne znamo francuski jezik iako za to postoji rešenje, ali opet uživamo u njima i lepoti francuskog jezika. Isti slučaj je i kada su u pitanju francuski automobili i brendovi, koji su ako se opet malo razmisli, svugde oko nas već godinama. Prirasli su nam za srce, reklo bi se. Upravo oni su tema današnjeg bloga.

Automobili postali “nasušna potreba”

U današnje doba jako je teško živeti bez automobila. Iako sve više automobila izaziva gužve na ulicama, udobnost i komfor sopstvenog auta nadmašuje sve napore koje dolaze korišćenjem gradskog prevoza; čekanje prevoza, gužve, nedostatak komfora. Francuski automobili su najpopularniji na evropskom tržištu. Zasnovano na istraživanju, oko 25% vozila u  Evropi se prozivede u Francuskoj. Iako je nekoliko velikih kompanija automobila otvorilo proizvodne pogone u Francuskoj, tradicionalni francuski brendovi automobila kao što su Pežo, Citroen i Reno su se održali. Dodatni proizvođači vredni pomena uključuju Venturi, proizvođača egzotičnih automobila koji se nalazi u Monaku i Bugati, koji je kupljen od strane Volksvagena 1998. godine. Alpine je brend uglavnom poznat po trkačkim i sportskim automobilima.

Tako su neki od najboljih automobila i najpopularnijih u Srbiji baš francuski proizvođači. To ne treba da čudi kada se zna da su neki od prvih automobila bili upravo napravljeni u francuskoj. Za to i o popularnosti francuskih proizvođača su nam govorili i profesionalci za otkup polovnih automobila tj. specijalizovana agencija za otkup iz Beograda. No haj’mo dalje.

Istorijat francuskih auto kompanija

Peugeot

Jedan od najpoznatijih proizvođača automobila. Pežo ima dugu istoriju u Francuskoj i u Evropi . Datira iz sredine 19. veka, osnovan je 1882. godine. Brend je postepeno evoluirao, dok nije je postao jedan od najvećih evropskih automobilskih kompanija sa svetskom reputacijom. Kamen temeljac ekonomije Francuske, a u saradnji sa Citroenom, Pežo proizvodi nešto manje od 1 milion vozila godišnje i zapošljava 83 000 ljudi.

Citroen

Osnovan 1919. Godine, čiji je osnivač francuski inženjer Andre Citroen. Citroen je poznat po svojem radikalno inovativnom pristupu auto proizvodnji, koji je bio primetan od kada je kompanija postala jedini masovnu proizvodjač automobila izvan SAD.

Renault

Još jedan snažan stub francuskih automobila. Reno se hvali pristupačnim vozilima koja se sastoje od automobila i kombija. Iako je, u prošlosti, francuski auto proizvođač takođe proizvodio kamione i autobuse, za sada svoje glavne proizvodne pogone ( među kojima Dačija u Rumuniji i Samsung Motors u Južnoj Koreji ) fokusira samo na Clio, Megane, Captur, Koleos, Lagunu i nekoliko drugih.

Najpopularniji francuski modeli kod nas

Pežo 206

Pežo 206 je super-mini automobil koji je proizveden od strane francuskog proizvođača od 1998. do 2010. godine. Iako je 206 prestao da se proizvodi na većini tržišta do 2010. godine, u evropi je bio dostupan kao 206+, restilizovan tako da podseća na pežo 207. Veoma malo troši van grada oko 4l, a u gradu oko 6l na 100 kilometara. Za početnike i one koji nisu baš za brzu vožnju je super autić. U gradu se jako lako prilagođava. Možete ga uglaviti bilo gde na parkingu. Voze ga najviše zbog potrošnje i jer je mali pa se lako parkira. Motor je jako pouzdan, a njegovi vlasnici tvrde i da je neuništiv.

Citroen C3

Auto koji je za gradske uslove odličan, a može se sa njim komotno i na malo duže relacije. Takodje delovi za mali i veliki servis nisu skupi. Gepek je prostran za ovu klasu automobila. U autu ima dosta mesta za vozača i suvozača. Pristojan gradski autić koji će uglavnom moći da odgovori na osnovne potrebe kao što su odlazak na posao, vožnja po gradu, malo duži put od par stotina kilometara. Pouzdan motor i veoma mala potrošnja (ne prelazi 5l u gradu, otvoreno uz vožnju do 110km/h potrošnja je 3.5-4l na 100 kilometara). To je jedan od glavnih razloga zašto vozači iz Srbije vole francuski Citroen C3.

Citroen C4

Automobil sa odličnin ubrzanjem, stabilan i udoban auto. Slabo se kvari, redovno održavanje nije ni skupo ni često. Auto je izuzetno brz i upravljiv a pritom je mali potrošač goriva. Na otvorenom putu troši oko 5.5l pri brzini u rasponu od 80-120 km/h. Elektronika Citroena, konkretno modela C4 je uzor mnogim jakim auto industrijama, kao sto su Mercedes, BMW itd. koji rade elektroniku po modelu-uzoru Citroena.

Renault Megane

Megan je mali porodični automobil proizveden od 1995. godine, kao naslednik Reno-a 19. Megane je ponuđen u kompakt verziji sa tri i pet vrata, kupe, kabriolet I još nekim verzijama u različitim periodima u  svom životu, i  doživeo je tri generacije. Prva generacija je u velikoj meri zasnovana na osnovu svog prethodnika, 19. Godine 1996., uveden je Megane Scenik, koji je koristio iste komponente kao i hečbek. U 2002. godini, Megane je ušao u svoju drugu generaciju sa značajnim redizajnom, i izabran je kao evropski automobil godine za 2003. godinu, dok je istovremeno postao prvi automobil u svojoj klasi koji je dobio EuroNCAP 5 zvezdica. Megane je ušao u svoju treću generaciju 2008. godine, sa još potpuno drugačijim dizajnom. Četvrta generacija Megana je pokrenuta 2015. godine.

Veza između Srbije i Francuske prožima se daleko kroz istoriju. Nekada su naši preci zajedno stvarali istoriju, a danas su mnogima od nas sećanja ispunjena uspomenama u kojima su činioci bili francuski automobili. Da li je to čuveni Reno 4 i njegov jedinstveni menjač, ili putovanje ili drugi doživljaji u nekom od modela ove zemlje. Bilo bi teže da moramo znati jezik da bismo ih vozili, ali mi bismo za to svakako imali rešenje.

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *