Za sve turiste koji na svojim putovanjima vole da budu u stalnom pokretu, da obiđu što veći broj atrakcija i znamenitosti, jedno od pitanja koje se nameće prilikom planiranja putovanja jeste kako obezbediti prevoz do svih željenih lokacija. Na njihovu sreću, taj problem može se danas jednostavno rešiti (i jeftino) – iznajmljivanjem automobila u nekoj rent a car agenciji pogotovu kad se putuje poslovno avionom i ostaje u nekom gradu nekoliko dana.
U svakom većem gradu ili bilo kojoj drugoj turističkoj destinaciji moguće je pronaći pouzdane Rent a car agencije sa bogatim izborom vozila i povoljnim cenama rentiranja. Bez obzira da li plan vašeg putovanja podrazumeva boravak u jednom gradu ili obilazak većeg broja gradova i turističkih odredišta u nekoj zemlji, ili možda na nekom ostrvu, rentiranje automobila u rent a car agenciji još na aerodromu je opcija koju trebate uzeti u obzir.
Ako želite da detaljno upoznate neki veliki grad, pomislićete da pitanje prevoza tokom obilaska možete rešiti angažovanjem taksiste, ali to može biti veoma skupa opcija. U nekim gradovima taksi usluge su preskupe, pa za samo jednu ili dve vožnje taksijem možete iznajmiti rent a car vozilo za ceo dan. Javni prevoz takođe otpada, iz više razloga – zbog gužve, zbog ograničavanja vašeg vremena i sl.
Ukoliko pak imate u planu da pređete veću kilometražu i da sa odredišta gde se nalazi vaš smeštaj svakodnevno odlazite na duže izlete do ostalih zanimljivih mesta, opet je rent a car najlogičnija opcija.
Bilo kako bilo, još jedna dilema pred kojom ćete svakako biti jeste koji model automobila iznajmiti u rent a car agenciji. To pre svega zavisi od vaših konkretnih potreba, pre svega od broja putnika i od kilometraže koju planirate da „ubijete“.
U ovom tekstu predlažemo vam 6 najboljih francuskih automobila za iznajmljivanje u rent a car agenciji za vaše savršeno putovanje.
Peugeot 208 (Niža ekonomska klasa)
Iznajmljivanje Pežoa 208 je odličan izbor za svakog ko na svom putovanju želi ekonomičnu varijantu prevoza. Pežo 208 u proseku troši oko 5,7 litara na 100 km, u zavisnosti od motora, tako da putnici koji ne žele da probiju svoj budžet pre nego što stignu da obiđu sve željene atrakcije, treba da uzmu u obzir rentiranje ovog francuskog modela. To je mali, gradski auto naročito pogodan za gradsku vožnju, jer omogućava lako kretanje kroz gradske gužve i jednostavno parkiranje.
Što se tiče putničkog prostora, Pežo 208 dobro parira drugim ekonomičnim automobilima u kojima mogu da sednu 5 putnika. Doduše, putnici robusnije građe će otkriti da je teško putovati Pežoom 208 na duže relacije dok sede na zadnjim sedištima, tako da to obavezno treba da imaju u vidu pre nego ga iznajme. Sa druge strane, na prednjim sedištima ima sasvim dovoljno prostora.
Pežo 208 posebno je pogodan za rentiranje porodicama sa malom decom, jer će za mališane imati sasvim dovoljno mesta u kabini i biće im udobno čak i na dužim putovanjima. Osim ekonomičnosti, još jedna velika prednost ovog francuskog modela je i prtljažnik. Dvesta osmica ima prtljažnik zapremine 311 litara i možda vam to ne izgleda puno, ali za male gradske automobile je ipak više nego dovoljno.
Renault Clio (Niža ekonomska klasa)
Još jedan francuski automobil ekonomske klase koji preporučujemo za rentiranje jeste Reno Klio. Predstavlja odličnu opciju za punike koji imaju potrebu za ekonomičnim automobilom, a kojima je potrebno nešto više prostora u prtljažniku tokom putovanja.
Sa 300 litara zapremine, Klio nudi više prostora u prtljažniku nego većina drugih automobila u ovoj klasi. To je sasvim dovoljno prostora za tri velika kofera. Ako ni to nije dovoljno, a ako putujete solo ili sa još jednom osobom i ne treba vam zadnje sedište, moći ćete na vrlo jednostavan način da ga oborite, čime ćete dobiti još puno dodatnog prostora.
Prosečna potrošnja goriva je oko 5 litara na 100 km za benzinske i oko 4 litara na 100 km za dizel motore, što vam garantuje osetnu uštedu na gorivu, i omogućava da za malo novca obiđete sve znamenitosti koje ste imali u planu.
Što se tiče putničkog prostora, Klio je odličan za porodice sa malom decom, ali nije idealan za visoke putnike. Sve u svemu, Klio ima nešto manji prostor za putnike na zadnjoj klupi, ali zato ima dobru ekonomičnost i sasvim dovoljno prostora za prtljag. Najpogodniji je za kraće relacije i za gradsku vožnju.
Peugeot 308 (Niža srednja klasa)
Pežo 308 je pravi izbor za iznajmljivanje automobila ako želite vozilo koje kombinuje prostor, ekonomičnost i stil. U odnosu na druge putničke automobile koji pripadaju nižoj srednjoj klasi, Pežo 308 nudi sasvim dovoljno putničkog i prtljažnog prostora. Može da primi 5 putnika i odličan je za porodice i manje grupe. U gepeku sa 419 litara zapremine, što je dovoljno za četiri velika kofera, moći ćete da spakujete sve što vam je potrebno dok ste na putovanju.
Takođe, prosečna potrošnja goriva koja se kreće od 5,2 litara goriva na 100 km za dizel motore, do 6,2 litara goriva za benzince, je dobra u poređenju sa drugim automobilima ove klase.
Iako spada u nižu srednju klasu, ovaj francuski automobil obezbeđuje solidan nivo udobnosti i sigurnosti, pa ga možete koristiti i za nešto duže relacije.
Renault Megane (Niža srednja klasa)
Kada su u pitanju modeli koji pripadaju kompaktnoj klasi, Reno Megan je nesumnjivo jedna od najboljih opcija. Odličan je za putnike koji žele ekonomičan automobil, ali u isto vreme nudi i zavidan komfor i veliki prtljažni prostor.
Sa prosekom od 5,5 do 6 litara goriva na 100km za benzinske motore i svega 3,7 do 4 litara na 100km za dizel motore, Megan je u vrhu svoje klase po potrošnji. Osim toga, u Meganu se može udobno smestiti 5 putnika, mada se odrasli putnici u toku duge vožnje na zadnjem sedištu mogu osećati malo skučeno. Međutim, ako je u pitanju porodica sa malom decom, Megan će vam omogućiti visok stepen komfora i jako prijatno putovanje.
Prtljažnik je prilično velik, sa zapreminom od 385 litara. To je dovoljno prostora za tri velika kofera, sa preostalim prostorom za male torbe i druge sitnice. Jednostavnim spuštanjem zadnjih sedišta, putnici mogu da povećaju prtljažnik, što će im omogućiti da skoro dupliraju njegovu zapreminu.
Sve u svemu, Reno Megan je pouzdano, kompaktno vozilo koje je savršeno za ekonomičnu upotrebu, čak i kada su u pitanju vožnje na dužim relacijama.
Renault Scenic (Srednja klasa)
Reno senik je hečbek automobil srednje veličine koji putnicima nudi sasvim solidan komfor i više nego lagodnu vožnju. Odličan je izbor za porodice i manje grupe. Iako spada u srednju klasu automobila, u njemu ima sasvim dovoljno prostora kako na prednjim sedištima, tako i na zadnjoj klupi.
Gepek je takođe veoma prostran i više nego dovoljan za četiri velika kofera. Prtljažnik može biti i povećan ako se spuste zadnja sedišta, što Senic čini odličnom opcijom za parove koji imaju više prtljaga. Hečbek dizajn takođe čini ovaj auto lakim za smeštanje prtljaga.
Upravljanje ovim automobilom može biti pomalo osetljivo, ali je on odličan izbor za gust saobraćaj kao što je to slučaj u velikim evropskim gradovima. Osetljivost upravljačkog sistema čini parkiranje po gradskim ulicama mnogo lakšim. Međutim, ovo ne znači da Senik nije dobar automobil za duža putovanja, naprotiv. I na duže relacije Reno Senik pruža sasvim solidan nivo komfora i sigurnosti, jer ono što mu nedostaje nadoknađuje udobnim sedištima i prostranom kabinom.
Citroen Cactus (Srednja klasa)
Kada posmatrate Citroen Kaktus kao automobil za iznajmljivanje, prva reč koja vam pada na pamet je „nekonvencionalan“. Spoljašnjost ovog francuskog modela je sportska i kompaktna, sa gumenim vazdušnim džepovima kao dodacima na vratima u svrhu zaštite do grebanja i udaranja automobila na parkingu.
Uprkos svom ekscentričnom izgledu, Kaktus putnicima nudi izuzetno udobnu vožnju, pre svega zahvaljlujući svom laganom vešanju. Osim toga, automobil poseduje mnoge korisne dodatke. Konzola sa ekranom na dodir koj se nalazi na prednjoj tabli kontroliše skoro sve unutar automobila, uključujući muziku, klimu i satelitsku navigaciju, što omogućava dodatni nivo komfora, zabave, ali pre svega bezbednosti.
Prostro za prtljag je srednje veličine za ovu klasu vozila. Ima zapreminu od 358 litara, što je dovoljno prostora da se smeste tri srednja kofera. Međutim, laka mogućnost spuštanja zadnjih sedišta skoro utrostručuje prostor za prtljag pa je tada njegova zapremina čak 1170 litara.
Činjenica da je Citroen Kaktus prostraniji od većine drugih automobila srednje klase, ne znači da je žrtvovana njegova ekonomičnost. Najniža prosečna potrošnja goriva koju Kaktus ima je oko 5,6 litara na 100 kilometara.
Kaktus je s punim pravom dobro pozicioniran u poređenju sa drugim automobilima srednje klase koji se nude za iznajmljivanje, i definitivno predstavlja jednu od najboljih varijanti za putnike koji žele sportsku vožnju na svom putovanju, bez obzira da li je to putovanje kroz veliki grad ili po dugim, krivudavim seoskim putevima.