Opštepoznata stvar u svetu jeste da Francuskinje važe za najzgodnije i najelegantnije žene zahvaljujući francuskoj dijeti, a generalno svi Francuzi kao vitki ljudi koji pritom uživaju u raznovrsnoj ishrani i piću. Pitate se kako je to moguće? Mi vam otkrivamo njihove tajne, a dobra stvar je što ih i vi možete upotrebljavati, uz malo truda i volje!

Francuski paradoks

Da li ste već čuli za ovaj termin? Francuski paradoks je zapravo skraćeni opis činjenice da Francuzi znatno ređe oboljevaju od kardiovaskularnih bolesti, a istovremeno konzumiraju veće količine zasićenih masti i alkohola.

Čudno? Svakako je bilo britanskim naučnicima koji su prvi započeli izučavanje ovog fenomena pre više od 40 godina. I jedno od glavnih objašnjenja je bilo crveno vino – ono je sastavni deo svakodnevne francuske dijete, piju ga uz svaki obrok, a bogato je zaštitnim materijama (kao što je na primer polifenol). Takođe je otkriveno da umereni unos crvenog vina povećava nivo dobrog holesterola, a smanjuje nivo lošeg.

Već ulaskom u 21. vek otkrivene su još neke činjenice vezane za francuski paradoks: da, vino se pije uvek uz obrok i zato predstavlja odliku zdravog društvenog života, ali sem toga, naučnici su zaključili da je ovaj franscuski fenomen rezultat spleta prehrambenih, kulturoloških i socioloških činjenica.

Male tajne i rituali za zdravlje

Dobra ishrana je direktno povezana sa dobrim zdravljem, a kao što smo spomenuli, iako Francuzi jedu skoro sve, i dalje su vrlo zdravi.

Tajna francuske dijete, odnosno načina ishrane je u umerenom unosu hrane; kuvanju svežih namirnica, kao i smanjenim unosom obrađene hrane. Takođe, veoma je važan dovoljan unos vode u organizam, a i svakodnevna rekreacija (s tim što se ne misli na višečasovno vežbanje u teretani – dovoljno je da svakoga dana šetate po 20 minuta i videćete kakve će to promene doneti za vas!)

Kada smo rekli rituali, mislili smo na činjenicu da se u Francuskoj na hranu gleda kao na umetnost. Naime, Francuzi najviše od svih provode vremena za jelom jer uživaju. Jedu lagano, bez žurbe i osećaju zadovoljstvo pri svakom zalogaju. Nažalost, nisu ni oni imuni potpuno na brz život koji je posato popularan poslednjih godina širom sveta. Fast food je uzeo maha i diktira brži tempo i hranjenja, ali ipak, Francuzi se trude da ne odustaju od svojih malih, svakodnevnih rituala.

Navike Francuza u ishrani

Još neke specifinčnosti  u svakodnevnoj francuskoj dijeti su:

  • jesti kvalitetnu hranu u malim obrocima;
  • preporučena ishrana: lagane supe, riba, povrće i voće;
  • gosti u posetu uvek odnesu neki skroman dar (vino, cveće, čokolada);
  • francuski bonton nalaže da se ruke drže iznad stola, a ne u krilu;
  • u Parizu je ručak obično u 13h, a večera u 21h ili kasnije; u ruralnim sredinama Francuske ljudi jedu ranije.

Klasičan francuski meni

Ukoliko želite da svoju ishranu obogatite nekim francuskim navikama i običajima, evo par informacija za vas.

Tipičan francuski doručak čine kroasan i šolja kafe ili vruće čokolade.

Uz obroke je neizostavan francuski hleb, dug i tanak.

Tipično glavno jelo bi na primer ovako izgledalo:

pašteta sa hlebom; zatim zdela supe, onda tanjir nekog mesa ili ribe sa povrćem. Zelena salata se služi nakon glavnog jela, a sir nakon obroka. Ako ste u gostima – verovatno ćete dobiti kao posluženje tri ili pet vrsta sira.

A evo i ideje kako bi jedan vaš dan kroz obroke izgledao da se držite francuske dijete:

Doručakdomaća granola sa organskim jogurtom i šoljom čaja;

Ručakpileće kesadilje sa graškom uz gvakamole sos i domaćim naćosima;

Večeraomlet sa pečurkama, dinstanim paradajzom i sezonskom salatom sa đumbirom.

Francuska dijeta za mršavljenje

Iako Francuskinje generalno nemaju problem sa viškom kilograma, postoji tzv. francuska dijeta za mršavljenje koja se još i naziva Dukanova dijeta. Ime je dobila po francuskom nutricionisti Pjeru Dukanu.

To je vrsta proteinske dijete koja se sastoji iz 4 faze, a njen izumitelj tvrdi da se kilogrami nakon prestanka dijete nećete vratiti (nema tzv. jo-jo efekta). Specifična je po tome što se tokom njenog držanja svakodnevno jedu ovsene mekinje. Ovo je moguće zato što Dukanova dijeta nije klasična dijeta: ona se smatra stilom života.

Francuska dijeta za mršavljenje nije zaobišla ni brojne poznate ličnosti, među kojima su Dženifer Lopez i Kejt Midlton.Ona se pred svoje venčanje uspešno rešila suvišnih par kilograma i dovela stas do savršenstva upravo zahvaljujući Dukanovoj dijeti i to je način ishrane koji vrlo često vezuju uz njeno ime.

Francuskinje se ne goje

Francuskinje ne samo da paze na ono šta će pojesti i na koji način, već generalno imaju jedan specifičan pristup životu, koji bismo možda sve mi žene mogle i trebale usvojiti.

One uživaju u lepim stvarima koje život pruža: nalaze svakodnevno makar malo vremena za sebe, trude se da budu opuštene, a sve to direktno utiče onda i na prijatnost spoljašnjeg izgleda.

Poznate su i kao dame od stila: to je zato što ne prate slepo trendove, već se pridržavaju stila koji im odgovara; verne su klasici (mala crna haljina, prugasta majica, fin kaputić) i vode se parolom “manje je više”. Ovog se pridržavaju i kad je u pitanju negovanje: vole prirodnost, izbegavaju solarijume, ne stavljaju ogromne umetne trepavice itd…

Najvažnije im je da imaju negovanu kožu, kosu i nokte.

Autorka Mirej Đulijano je objavila i knjigu pod nazivom “Francuskinje se ne goje” i u njoj upravo priča o onome što smo i mi sa vama podelili: da nije stvar u dijetama već u načinu života; da je sve bitno – kako se Francuskinje hrane, razmišljaju, žive…

Za kraj, evo i nekih saveta iz knjige:

  • jedite više povrća i voća;
  • pri obrocima koristite svih pet čula;
  • uravnoteženo se hranite i pijte;
  • poštujte običaje za stolom kao i Francuskinje; ne jedite u žurbi ili ispred TV-a;

A ako ste dame u zrelijim godinama (četrdesetim, pedesetim), i tu se možete ugledati na Francuskinje: njihov ključ za starenje jeste samoprihvatanje.

Osećaju se dobro u svojoj koži, brinu na prirodan način o sebi i ni ne pokušavaju da izgledaju kao da im je dvadeset godina. Njihov najvažniji deo stila jeste imati lepu kosu i udobne, dobre cipele.

I još nešto. Originalni tvorac programa Hrono ishrane nije francuski lekar Dr Alen Delabo, već naša doktorka Ana Gifing, pogledajte članak Hrono ishrana od A do Š – najvažnija pravila.

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *