Žena koja ne nosi parfem nema budućnost“, rekla je čuvena Koko Šanel.

Parfem žene govori više o njoj nego njen rukopis“, rekao je uticajni Kristijan Dior.

Ovo dvoje značajnih ljudi iz sveta francuske mode znali su šta parfem znači u životu jedne žene. To je njen potpis, njena upečatljivost i njeno samopouzdanje.

Slično crvenom karminu, ali ipak suptilnije, parfem na ženi postaje onaj „iks faktor“ koji ume da učini život boljim i lepšim. Ne treba zaboraviti da parfemi često umeju da podsećaju na neku osobu ili događaj, umeju da budu glavni deo neke uspomene, a mirisi su jedan od bitnih načina spoznaje sveta.

Kako je sve počelo?

Francuska je zemlja koja je poznata po modi, kozmetičkim preparatima i parfemima. Neki od najpoznatijih parfema, mirisa, dezodoransa i toaletnih voda u svetu nastali su i proizvode se u upravo u Francuskoj, a njihova formula čuva se i danas kao tajna od izuzetne važnosti. Savremena francuska industrija parfema jedna je od vodećih u svetu, a sve je počelo u XVI veku zahvaljujući Reneu le Florentinu, koji je bio zadužen za stvaranje parfema ni manje ni više nego Katarini Mediči.

Naime, on je svoja znanja i veštine o parfemima i stvaranju parfema preneo iz Italije u Francusku. Južna Francuska je vremenom postala oblast poznata po uzgajanju aromatičnih biljaka koje se koriste u industriji parfema.

Francuskinje su daleko poznate po tome da moraju da skoknu u WC da osveže svoje telo novom porcijom mirisa i parfema.

Pa u tom smislu evo 5 najuticajnijih ženskih parfema koji prosto ne samo što mirišu nekako posebno već i promovišu Francusku na jedan topao i suptilan način.

Chanel No. 5 – parfem za koji su svi čuli

Chanel No 5
Chanel No 5

Parfem Chanel No. 5, jedan od najprodavanijih parfema ikada, nastao je gotovo pre sto godina, 1921. godine. Ovo je prvi parfem koji je Koko Šanel lansirala na svetsko tržište, a zanimljivo je da je ovaj prepoznatljivi miris osmislio rusko-francuski hemičar Ernest Beaux. Legenda kaže da je Koko Šanel od njega tražila da napravi „parfem koji miriše kao žena“.

On je Koko Šanel ponudio nekoliko mirisnih opcija, ali je ona izabrala upravo miris koji će postati svetski fenomen.

Želela je da taj parfem bude božićni poklon njenim najboljim klijentima. Kada je Ernest upitao kako želi da nazove ovaj novi parfem, Koko Šanel mu je odgovorila da svoje kolekcije uvek izbacuje na peti dan petog meseca, pa kako joj broj pet donosi sreću, želi da parfem upravo taj broj ima u svom nazivu.

Samo sto bočica parfema bilo je napravljeno na početku, a sve njih je Koko Šanel poklonila na Božić 1921. svojim klijentima. Međutim, ovaj parfem je postao pravi hit i svi su želeli da ga imaju, pa je ona odlučila da se sledeće godine ovaj parfem nađe i u radnjama.

Glavne note ovog parfema su drvene, puderaste note, aldehidi, cveće, ali i citrus. Ovaj parfem legendaran je i zbog aldehida, sintetičke komponente koje je Ernest Beaux po prvi put izdvojio.

Tako je Chanel No. 5 prvi parfem u cvetno-aldehidnoj grupi. Na popularnost ovog parfema uticale su mnogobrojne svetske zvezde koje su o njemu govorile, poput čuvene Merilin Monro, koja je u jednom intervjuu izjavila da u krevet leže samo sa par kapljica parfema Chanel No. 5. Takva reklama bila je sasvim dovoljna da žene požele da poseduju ovaj parfem. Legendarnu bočicu parfema dizajnirala je sama Koko Šanel.

Miss Dior – atraktivna gospođica

Miss Dior
Miss Dior

Prvi parfem kompanije Dior bio je upravo Miss Dior, i to 1947. godine. Međutim, sadašnji parfem Miss Dior nema baš mnogo veze sa tim iz prve polovine XX veka. Naime, 2012. godine kompanije Dior je preformulisanom Miss Dior Cherie parfemu dala novi „retro“ naziv – Miss Dior.

Iz kompanije kažu da je parfem kreiran za „elegantnu i vatrenu ženu koja je zaljubljena“. Glavne note su pačuli, belo cveće, citrus, ruža i vreli začini. Zaštitno lice Miss Dior parfema je Natali Portman. Bočica parfema poznata je po mašnici koja se nalazi na poklopcu, a prva bočica parfema Miss Dior iz 1947. bila je u obliku amfore.

Shalimar Guerlain – misteriozni i zavodljivi parfem

Shalimar Guerlain
Shalimar Guerlain

Parfem Shalimar kompanije Guerlain nastao je daleke 1921. godine, baš kao i Chanel No. 5. Kreator parfema bio je inspirisan Mumtaz Mahal, ženom zbog koje je mogulski car Šah Džahan izgradio Tadž Mahal. Legenda kaže da je ljubav Šaha Džahana i Mumtaz Mahal bila ogromna. Rodila mu je 13 dece, a umrla je u 39. godini. Nakon njene smrti, njoj u čast, Šaha Džahan je podigao legendarnu građevinu. Naziv parfema, Shalimar, označava omiljene vrtove Mumtuz iz grada Lahorea.

Ovaj parfem spada u takozvane „orijentalne“ zbog glavnih nota – balzamika, citrusa, drvenih i puderastih nota, noti dima i vanile. Kompanija Guerlain je stara francuska parfemska kuća osnovana još 1828. godine, a poznata je po korišćenju raskošnih i retkih sastojaka za svoje parfeme.

L’Interdit Givenchy – parfem Odri Hepbern

L'Interdit Givenchy
L’Interdit Givenchy

Iber de Živanši osnivač Givenchy kompanije, 1957. godine, uz pomoć Fransisa Fabrona, stvara parfem L’Interdit za prijateljicu Odri Hepbern.

Po prvi put u parfemskoj marketinškoj kampanji učestvuje jedna glumica. Ovaj parfem treba da oslikava kombinaciju francuske elegancije i američkog glamura, odnosno kombinaciju sofisticiranosti i modernosti. Kako je parfem prvenstveno kreiran privatno za Odri Hepbern, ona ga je jedina nosila godinama pre nego što se pojavio u slobodnoj prodaji.

Naziv parfema znači „Zabranjeno“. Naime, Odri Hepbern se toliko dopadao ovaj parfem da nije želela da se nađe u masovnoj proizvodnji.

Kad joj je Iber de Živanši to pomenuo ona je rekla:

„Ali zabranjujem ti!“

Tu je on našao inspiraciju za naziv ovog legendarnog parfema koji ima puderaste, drvene i slatke note, kao i note cveća i vrelih začina.

Opium Yves Saint Laurent – skandalozni opijum

Opium Yves Saint Laurent
Opium Yves Saint Laurent

Najmlađi parfem na ovoj listi je ujedno i najkontrovezniji. Našao se u prodaji 1977. godine, a njegov naziv bio je pravi skandal.

Ne samo to, svaka marketinška kampanja u vezi sa ovim parfemom prođe zapaženo i digne prašinu.

Kažu da ovaj parfem nije za svakoga, a glavne note su orijentalne – mandarina, karanfil, jasmin, vanila, drvene note i note dima.

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *